Strona główna > Polityka > 1 V 2011 – o Chicago, Czarnobylu i pochodzie

1 V 2011 – o Chicago, Czarnobylu i pochodzie

Dziwny dzień. Niby Święto Pracy, ale dzień wolny. Dla wielu dzisiaj dzień beatyfikacji Jana Pawła II. Dla mnie dodatkowo także 7 lat od wejścia do UE – ostatnie okresy ochronne za nami. Pisałem o tym niedawno tutaj. To także dzień fajnych demonstracji – jedni wieszają flagi zaraz po 1 maja, inni już 30 kwietnia. Śmieszne podziały 22 lata po wyborach czerwcowych.

Mojemu pokoleniu ten dzień kojarzy się z zawłaszczeniem go przez komunistyczną lewicę. Ale ma także jeszcze jeden wymiar – bardzo aktualny w świetle ostatnich katastrof. W 1986 roku wypchnięto setki tysięcy Polaków na rytualne pochody, narażając ludzi na napromieniowanie po awarii w Czarnobylu. I nikt mi nie powie, że fala nowotworów wśród tych, którzy to pamiętają nie jest jeszcze jedną „pamiątką” PRL. Mam nadzieję, że ci, którzy wyganiali młodzież na pierwszomajowe słoneczko 1986 mają chociaż wyrzuty sumienia. Paradoksalnie – ludowi pracującemu miast i wsi zrobili taki prezent w setną rocznicę strajku w Chicago.

Like this on Facebook

Kategorie:Polityka Tags: ,
  1. Adam
    1 Maj 2011 o 11:10

    Wg mnie – wywieszanie flag to nie sprawa „smiesznych podzialow”, tylko kwestia wartosci, ktorym sie holduje. Co do prezentu – to chyba jednak nie paradoksalne. To po prostu wpisuje sie w tak zbrodnicza ideologie, gdzie zycie jednostki nic nie znaczy…

  2. 1 Maj 2011 o 16:24

    Nie krytykuję wieszania flag. Śmieszy mnie demonstrowanie tym czegoś więcej niż patriotyzmu.

  3. jas
    1 Maj 2011 o 20:04

    Jest patriotyzm i PATRIOTYZM. Czy wieszanie flagi 1 Maja jest patriotyczne czy nie? Dla mnie nie, ja wieszam 2 i 3 maja.

  4. 1 Maj 2011 o 20:48

    Dla mnie każde wieszanie biało-czerwonej flagi jest patriotyczne. Byle bez czerwonej. Co więcej, uważam, że patriotyczny jest też patriotyzm bez wieszania flagi, ale oparty na uczciwości, fachowości, a nie na demonstracjach. Dla każdego to, co sam wybiera z pojemnego pudła „patriotyzm”.

  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

