Strona główna > Powiat > 13 II 2014 – Krajobraz z wiatrakami

13 II 2014 – Krajobraz z wiatrakami

Dotarły do mnie ciekawe materiały. Według dobrze poinformowanych źródeł, na wysokości Łeby w odległości kilku mil morskich od brzegu planowana jest budowa morskich farm wiatrowych. Niedawno widziałem takie w Irlandii – u mojego przyjaciela w Arklow – dużą część energii elektrycznej potrzebnej dla miasta produkują morskie farmy wiatrowe. Poniżej zdjęcie – w tle – na horyzoncie widać wiatraki.

wiatraki arklowDotarłem do bardzo ciekawego projektu z Urzędu Morskiego, który poniżej publikuję:

wiatrakiPomysł wydaje się bardzo ciekawy, ale jeśli jest to projekt do prac wykonawczych to nie uwzględnia interesu łebskich rybaków – wydłuży czas powrotu z łowisk o około 2-3 godziny. Mam nadzieję, że w ostatecznym projekcie zostanie zaplanowany korytarz żeglugowy.

  1. Brak komentarzy.
  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

